logo_per about2

ENG _ Archilea is a multidisciplinary office based in Barcelona (Spain) that focuses on architecture and design. Our aim is looking for better living solutions, better solutions to enjoy the space sourrounded us.

We develop all the phases of the project, from the initial sketch to the on-site supervision.

ITA _ Archilea è un studio multidisciplinare con sede a Barcellona (Spagna) che si occupa di architettura e design a varie scale. Il nostro obiettivo è cercare migliori soluzione per l’ abitare, quanto di meglio ci possa essere per godere dello spazio e dell’ambiente che ci circonda.

Ci occupiamo dello sviluppo completo del progetto dall’ ideazione alla realizzazione.

 

 

io_trebn

Renato Pucci architect.    I was born in Taranto, in the south of Italy, on June 25th, 1980. I grew up in Pordenone (north of Italy) where I attended the high school “Liceo classico Giacomo Leopardi.” I attended the Faculty of Architecture at the University of Florence; during this period I awarded the Erasmus study abroad scholarship to attend the TU Dresden, in Germany, in this city I collaborated with a local architecture office.     

I graduated with honors (cum Laude) in 2011.

After my degree I collaborated with several architectural firms in Italy, Spain, Germany and China. In 2012 I designed with Uros Novakovic an Architecture Pavilion for the “ International Arhitekton award” and the project won the 2nd Prize in the competition.

Renato Pucci architetto.   Sono nato a Taranto, nel sud Italia, il 25 giugno, 1980. Sono cresciuto a Pordenone dove ho frequentato il “Liceo Classico Giacomo Leopardi”. Dopo la maturità mi sono iscritto alla facoltà di architettura dell’ Università degli Studi di Firenze. Durante il periodo universitario ho vinto una borsa di studio Erasmus e ho frequentato, così, L’ università politecnica di Dresda, in Germania. A Dresda ho collaborato con uno studio locale.

Mi sono laureato con lode nel 2011.

 Dopo la laurea ho collaborato con numerosi studi di architettura tra Italia, Spagna, Germania e Cina. Nel 2012 il padiglione di architettura da me progettato in partnership con l’ architetto Uros Novakovic si è aggiudicato il secondo premio al concorso “International Arhitekton award” a Belgrado, in Serbia.

 

Comments are closed for this article.